luni, 4 iulie 2016

Resurse pentru logopedie: Jocul Când facem aşa?



CÂND FACEM AŞA ?
Sarcina didactică: determinarea momentului din zi în care se efectuează o anumită acţiune.
Regulile jocului: copiii trebuie să recunoască acţiunea din imaginea la care s-a oprit acul cadranului şi momentul în care se petrece ea. La întrebarea educatoarei, copilul indicat relatează cele observate iar ceilalţi copii imită acţiunile caracteristice în succesiunea lor.
Material didactic: un cadran din carton sau placaj (material plastic) – împărţit în două – una din părţi fiind colorată deschis (eventual un soare deasupra acesteia), iar cealaltă parte fiind de culoare inchisă. Pe fiecare parte se vor fixa câte trei-patru imagini reprezentând acţiuni efectuate de copii: pentru dimineaţă: un copil se dă jos din pat; se spală la chiuvetă; serveşte micul dejun, pleacă spre grădiniţă, se joacă etc.; pentru seară: copilul se dezbracă, copilul face duş, se urcă în pat, doarme. La mijlocul cadranului este un ac indicator ce poate  fi îndreptat spre oricare din imagini.
Indicaţii pentru organizarea şi desfăşurarea jocului
Pentru a asigura reuşita jocului, se va preciza în introducere semnificaţia cuvintelor utilizate mai frecvent – respectiv: dimineaţa şi seara. La grupe avansate se pot folosi şi alte adverbe de timp, de exemplu: la prânz. În desfăşurarea jocului, prin mişcarea acului se vor alterna acţiunile de dimineaţă cu cele de seară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu