luni, 4 iulie 2016

Resurse pentru logopedie: Jocul A spus bine sau n-a spus bine?



A SPUS BINE SAU N-A SPUS BINE ?
Sarcina didactică: compararea pronunţării corecte cu cea incorectă, găsirea formei corecte de pronunţare a cuvintelor auzite.
Regulile jocului: păpuşa (Ţăndărică, Aşchiuţă) va prezenta pe rând câte un obiect şi-l va denumi pronunţând unele cuvinte corect, iar altele eronat.
Grupa repetă cuvântul în cor atunci când este corect spus, iar atunci când este greşit întrerupe păpuşa printr-un semnal convenit. Unul din copii va pronunţa forma corectă iar un altul va construi o propoziţie cu acel cuvânt.
Material didactic: obiecte cunoscute de copii sau imagini ale acestora.
Indicaţii pentru organizarea şi desfăşurarea jocului
Introducerea în joc se poate realiza prin prezentarea personajului de la teatru de păpuşi in jurul căruia se poate purta o scurtă discuţie. Educatoarea va supune pe Aşchiuţă unui examen de vorbire corectă pentru a stabili dacă mai trebuie să înveţe în grădiniţă sau nu. Va descoperi obiectele de pe masă şi va cere păpuşii să aleagă una dintre ele să spună copiilor cum se numeşte. Apoi educatoarea va interveni cu întrebarea leit-motiv a jocului – „A spus bine sau n-a spus bine?”. Pe baza comparaţiei cu forma corectă copiii vor reacţiona repetând forma corectă sau corectând păpuşa, după caz.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu